tisdag 10 augusti 2010

VÄLKOMNA TILLBAKA!

Bild Svenskt Tenn


HEJ :)

Hoppas ni hade en trevlig sommarsemester, och att ni njuter av de sommarveckor som är kvar! Jag är fortfarande i skärgården men har börja tänka lite smått på hösten och jobb...
Nu i veckan startar inredningsbranschen med en mässa; Formexmässan för branschfolk 12-15 aug som jag tänkte gå på, för att spana in nya trender på gång. Ska bli jättekul.

Inför besöket läste jag lite på Formexbloggen, de presenterar lite nya vibbar som dyker upp i höst. Vi ser mer färg (men jag tycker att färg alltid finns :/ ) men håller med att svartvitt har varit väldigt tongivande i inredningsmagasin på senaste tiden... Men alla i branschen såg ju på mässorna i våras att starka färger kommer igen. De listar nya trender:

 
1) Klara, glada, lackade eller matta färger är en megatrend.

2) Vi blandar mer än tidigare, både mönster och färger. Mer crazy, mindre katalogperfektionism.

3) Mönster är en annan megatrend. Lyfts fram med hjälp av olika färgkombinationer.

4) Ton-i-ton är stort och används som kontraster, gärna med en melerad känsla. Särskilt aktuellt för dova färgskalor.


5) Många har tröttnat på vitt. Samtidigt är vi svenskar aningen försiktiga, så neutrala färger lever kvar. Ljust, ljust grått tror jag vinner mark på det vita hemmets bekostnad.

Det låter väl spännande! Vem kan representera färg och mönster i Sverige bättre än klassiska Svenskt Tenn! Bilderna idag är därifrån. Njut!
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hej och kul att du är tillbaka! Skall följa dig med spänning :)
    Lotta

    SvaraRadera