söndag 12 september 2010

SÖNDAGS SPA


Bild Vakre Hjem & Interior


Härlig Söndagskänsla

Som inredningsarkitekt får jag ibland frågan vilken stil jag gillar bäst. Och liksom en politiker kan jag inte riktigt ge svar på den frågan. Det fungerar inte så. Varje hem och dess invånare tillsammans bildar en enhet, och utifrån det bildas en stil som passar till dem, och huset. Jag kan tycka stramt, betong, platsbyggt och corian är fantastiskt i vissa nybyggda miljöer. Men i en sekelskiftesvilla med kyrkoliknande fönster kan jag lika gärna gå loss i en mycket mustigare interiör med äkta sten och plåtdetaljer. Om jag hade 25 kvm badrum och kyrkofönster i mitt badrum skulle det nog få se ut så här, i rustik tappning och ett stort fristående plåtbadkar mitt på golvet, ett enkelt stengolv. Och yta yta yta runt omkring för att ge det arkitektoniska utrymme att synas och ta för sig. Dyk in i denna söndagskänsla.





... till exempel en vacker rå pall som denna, är jättevacker i denna miljö. Men hemma hos mig skulle det bli helt fel, som ett hysteriskt inklämt boho-chic-försök inklämt i ett hörn.






Fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar