fredag 1 oktober 2010

DAGENS BOSTAD


 Bilder Skeppsholmen

Trevliga helg :) 

Ja då var det helg igen, och med den kommer alla härliga bostadsbilagor. Jag plöjer igenom Magasinet och vänder ut och in på alla mer och mindre lyckade hemstylingar eller lyckade interiörer. Ibland hittar man små guldkorn som känns extra speciella, inte bara stylade med en ihoptryckt soffa med pläden ihopvikt över en puff som står skjuten intill bordet med blommor på och så skymtar de tre liljorna i fönstret i bakgrunden... Ja ni vet. Idag hittade jag en mer eklektisk blandning, en sekelskifteslägenhet som fått en modern och rå möblering som bryter och tar fram den klassiska bakgrunden. Häftigt gjort. Vardagsrummet var bäst, med Starcks akrylstolar mitt ibland stuckaturerna.





Tavelväggen var riktigt bra gjord också, snyggt avvägd i ramstorlekar och färger som möts upp. Det kan vara lite svårt att hänga konst snyggt, men här har man lyckats strålande tycker jag.



Annorlunda tv-bänk, men inte helt i min stil. Har tröttnat lite på de rundade hörnen....





Enkel avskalad arbetsplats, snyggt med ett rum som nästan är tomt så att man inte övermöblerar. 



Gillar att de har brutit av de klassiska skåpen med rostfria partier så att det blir lite intressantare. Annars brukar jag föredra vitvaror som försvinner eller byggs in, men det finns ju såna mängder vita väggskåp här så det är snyggt med ett avbrott.





Och hejdå för denna arbetsvecka, önskar en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar