tisdag 11 januari 2011

BARNRUM MINUS PLUTTINUTT



I avsaknad av morgontidning surfar jag runt efter inredningsinspiration, igen... Snubblar idag in på franska Serendipity. De har produkter för barn, och de stylar i sann fransk anda, mycket trendigt, och just nu är det grått, trä och starka accenter som gäller. Visar ett par härliga bilder för barnrumsinspiration idag. Tycker själv att den laserade ljusgrå färgen på skåpet ovan är underbar! Och ni med rosa tjejer - ni ser vad grått och rosa sjunger ihop utan att det blir för pluttinuttigt.



Har man tröttnat på allt i vitt i barnrummet kanske man kan måla spjälsängen grå? Grått är väldigt fint mot alla tänkbara färger som du använder på barnens lakan.






Vill man bara flörta lite med denna stil och inte gå all-in på grått, så kan man ju nöja sig att måla golvet grått, med vita väggar till.




Här hade min femåring satt stopp, det "ser ut som farbror Stickan" hade hon sagt. För er oinvigda kan jag berätta att Stickan är en figur med beige kostym, beige skjorta, beige fluga, beige kontor, beige et al i Playhouse Disney's Firma Fantasiflytt... Hon behöver färgaccenter för att vara glad. Men stengolvet på denna bild är så snygg så jag visar den ändå :)


1 kommentar:

  1. Å detta ska jag ha i åtanke när Lilly ska flytta från sitt babysrum till tjejrum. Visserligen ett tag kvar men men. Jag gillade verkligen sängen på bild 3. Blir ju liksom lite ombonat runt huvudet med de höga kanterna. Mysig. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera