onsdag 19 januari 2011

VARDAGSRUM I VITT VITT VITT



Bild Petra Bindel

Jag kikar runt i lite olika portfolios, och samlar lite ide'er för hemmet i Stockholm. Det har blivit många inlägg i alp/ fjällstugestil nu eftersom vi är borta, men jag börjar även längta efter att ta tag i bostaden där hemma igen. Så här kommer lite inspiration för mitt hem där. Har endel saker på to do listan. Den tar väl aldrig slut? Vi laserade vårt 3-stavs ekparkett golv vitt (kanske 5 lager), jag uteslöt täckmålning för att det skulle ev se ut som ett plastgolv utan synliga skarvar. Fint resultat i tjockt vitt och träådringen syntes ändå fint, men när det lackades så gulnade det. Nästa gång jag vitlaserar ett golv skall jag använda vax som skydd. Oljan i lacken gulnar, men vax gulnar inte. Och har jag ett plankgolv i framtiden med fina skarvar mellan plankorna så skall det målas vitt! Lägger in ett par fina bilder på ett vardagsrum med vitt plankgolv som passar "hemma i stan".



Ljuvligt vitt vitt med accessoarer i ljung.




 Börjar även längta efter lite vårblomster på bordet... Så vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar