onsdag 2 mars 2011

OLIVTRÄD



Jag har ju världens mest ogröna fingrar... och det vet alla som känner mig. Men jag uppskattar färg och form på mina växter, så jag har alltid en hög ambition på planteringar ute och växter inne. Sen dör de efter ett tag. Brist på vatten eller kärlek, det är olika. Jag vet att olivträd är svåra, men de är ju så snygga! Och klassiska, det står nästan alltid ett trevligt olivträd i hörnet på fina reportage. Tror bestämt att vårsolen hittar in så pass mycket nu att ett träd skall få flytta hem till oss...
PS Mindnote - carraran i köket som stänkskiva. Karin tag notis, boka plattsättare.

2 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med. Har helt ogröna fingrar och ändå älskar jag växter. Det går verkligen inte ihop. Själv fantiserar jag om apelsinträd hemma. De är ju så vackra! Men hur skulle det gå, dessutom är de inte billiga...men jag tror jag skall slå till när värmen kommer! Lycka till med ditt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Varför så dyra :/ .... i alla fall när de har en livslängd som snittblommor :))))

    SvaraRadera