måndag 11 april 2011

SKÄRGÅRDSPROJEKT OCH STEN I BADRUM


Bild Lexington

Hej och trevlig ny veckostart till er alla :) Jag sitter idag och jobbar med flera projekt på arkitektbyrån, och det ena är ett hotellrum i Stockholms skärgård (igen). Så jag lägger in lite inpsirationsbilder som jag behöver framöver, dessa är alla från Lexington och de sätter garanterat min skärgårdslängtan i fullt sken!



 
Lovely lovely carrara marmor på väggarna. Jag träffade i helgen en klok människa som påminde mig om det här med sten på badrumsgolv kombinerat med golvvärme, som jag kan passa på att ta upp. Ska man ha sten i badrummet så välj en hård sten med så små porer som möjligt. Vattnet i stenarnas porer kombinerat med värme i golvet kan vara en dålig kombination som kan få stenar att spricka. Exempelvis kalksten är en sten med stora porer. (Därför får också kalksten lättare rödvinsfläckar om man har det på köksbänken...) Jag har själv valt carrara marmor hemma på mitt badrumsgolv, för marmor är väldigt hårt och har därmed små porer. Granit är en annan sten som är väldigt hård. Bara en parentes - och J tack för att du påminde mig :)



2 kommentarer:

  1. Och såå snyggt det är m marmor!! Det borde vi ha tagit..//gabbie

    SvaraRadera
  2. Heeej :) Tänkte skriva tack för middagen i inlägget också :))))
    kram kram

    ps ja visst är det snyggt?

    SvaraRadera