onsdag 4 januari 2012

DRÖMHEM I ÅRETS FÖRSTA RESIDENCE

Bild Residence/ Marcus Lawett 


OH! Har man sett på maken i nyaste Residence? Jisses en sån fin våning. Drömhemmet. Fönstren ovan - vill ha. Vitlaserad fiskbensparkett - vill ha. Bordet ovan - vill ha. Har tänkt beställa många gånger men avhållit mig då jag vet att det ligger en del logistik kring en sådan här bordsskiva. Lägenhetsinnehavaren berättar att den gudomligt vackra bordsskivan är beställd från stenhuggeri och väger inte mindre är 400 kg. Inlyft med kran. Så jag väntar med att beställa en tills jag hittat mitt drömhem eftersom man inte flyttar ett bord som detta mer än en gång :))) Fönstren är så gudomligt vackra att man bara smäller av, ett hus från slutet av 1800-talet då de arkitektoniska idealen var hantverkskonst och stuckaturer. Ljuvligt! Jag älskar denna palett; vitt vitt, trärent och carrara.




Bertoia stolar, klassiska, med fällar och ullmatta. Verkligen classy.





I artikeln berättas att detta tak var dolt under gipsplattor. Kan ni tänka er vilket spel man måste ha som döljer detta? :/ Ah, bevarad arkitektur som detta är så gaaaaaaalet fint och jag.vill.också.ha!





Lovely lovely all the way. Hoppas ni njöt, det gjorde jag. Hela artikeln läser ni här. Jag lägger bostaden till mina favoriter direkt!




1 kommentar: