torsdag 26 april 2012

HOTELLDESIGN FÖR SKÅNELÄNGA



Jaaaa, idag har jag påbörjat ett såååå roligt uppdrag! Att rita upp ett litet hotell på Österlen. Det ska bli en riktig skånelänga med 10 rum. Mer än så kan jag ju inte säga, bygglov och hemligheter och allt, ni vet. Men jag ska lägga in bilder så att jag har dem arkiverade här, kikar runt på just skånelängor och deras arkitektur. Symmetri är viktigt. Och de där fina spröjsade dörrarna och fönstren, japp såna skall det bli!



En och annan naturlig sittplats utanför vardera hotellrum.



Omkringliggande arkitektur har röda tegelpannor, så det ska det vara.




Och byggherren vill inte ha ett helt rakt hus, så det skall ha lite utskjutande delar som här. Det kommer bli så snyggt. Och roligt! Nu ska här designas hotell :)


Bild 1 o 2 hemnet, 3 Örementhus, 4 Trivselhus

4 kommentarer:

  1. Åå vilket roligt uppdrag! En dag när jag bli stor ( hostar ) ska jag bo på Österlen eller åtminstonde i Skåne ( igen) . Jag verkligen älskar den skånska landsbygden

    SvaraRadera
  2. hahahha, åh jag vet vad du menar. När jag blir stor (hostar) ska jag göra så mycket. När blir man stor? Är det när barnen tar studenten och flyttar hemifrån? Tror det... ;)

    SvaraRadera
  3. Sådana uppdrag måste väl vara kul att få göra emellan alla andra "vanliga", dom kommer väl kanske inte alltför ofta... eller? Kul... och grattis! Hoppas du visar efter vägen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen roligt. Och nej, inte så vanligt att jag gör sådana uppdrag helt själv, har bara varit på byrå med sånt förut. Och tack :) Ska absolut visa allteftersom!

    SvaraRadera