lördag 29 september 2012

HÖSTPIFF OCH RANDIGA KUDDAR







Hej lördag! Piffas det hemma i stugorna nu? Jag tror det. Det känns som att alla jag känner adderar lite nytt, plockar lite med inredningen, letar inspiration för att komma in i höstsäsongen. Det är mycket hemmapiff på höstens början. Jag tror att det är för att man re-orienterar sig och sin egen smak lite efter det långa avbrottet från sitt eget hem i o m sommarsemestern tror jag. Man finslipar sin smak, fortsätter på inslagen bana men förbättrar kanske lite. Väljer bort det som blev bara "ganska bra". Jag vet att jag i alla fall brukar kliva innanför dörrarna hemma efter en dryg månad borta och bara "va? nä? det dääääääär går inte!" och kastar in någon kudde i en skämsgarderob eller ställer en stol vid en annan vägg eller lyfter bort en billig lampa. Och på den tonen fortsätter hela september, man piffar hemma och väljer bort och finslipar lite till. Framförallt kuddarna tenderar att bytas med säsongsbetoning hemma hos mig. Men jag har någon klassiker i botten som ligger med jämt. Randiga kuddar är ett säkert kort om man vill ha någon riktigt bra basmönster. De passar mot alla andra mönster i stort sett, och de är ganska svåra att tröttna på. Lättplacerat. Sen kan man addera vad man vill för att betona andra stilinfluenser. Etno. Josef Frank. Eller vad du nu gillar. Satsa på kvalitet, tjockt tyg och naturmaterial. Sladdriga polyesterkuddar hittar du m a o inte hos mig ;) Afroart är en gammal goding i Stockholm, som säljer just kuddar av alla de slag i många randiga varianter som helst. Bor du inte i Stockholm har Blackballoon tagit in några finfina randiga varianter. Och den prickiga kudden, hur söt var inte den? Vill haaa :O


Bild via Blackballon


Med ovan konstaterade tes att man väljer bort och finslipar hemma efter avbrott hemifrån blir det intressant att flytta hem så småningom efter 4 månader borta i renoveringsexil!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar