fredag 12 april 2013

EN VÄLKOMNANDE ELEGANT HALL




Hej fredag, världens bästa dag! Sitter och totar med några jobb en stund till, men känner att helgen nalkas. Har haft en väldigt produktiv vecka. Har talat med husarkitekter om utbyggnad, har ritat på utbyggnad, har varit på inspirationsresa till andra sidan stan till fantastiskt renoveringsobjekt storlek large, har lagt till massa kunder på hembesök i veckorna som kommer, hittat en snickare redo att hugga tag i tusen uppdrag, och så mitt i alltihop har. jag. bredspacklat. en. vägg. Japp. Jag tröttnade på att det inte händer så mycket hemma (avsaknad av ork efter flytten, aningen lite för mycket jobb och inväntan på beslut om hur tillbyggnader eller fönsterkupor mm skall bli innan jag tar tag i saker). Men. Det kan ju inte bara stå! Så, därför har jag bredspacklat. Eh, ja det ÄR svårt. Det är därför sådant skall lämnas till proffs :D I och med den nya tipp-toppa snickarkontakten så löser det sig säkert snart.... Stora entréhallen t ex, den skall få sig en makeover som avlägsnar laxrosa strukturtapet och plastgolv. In med harlekinrutigt marmorgolv. Ev i vitt-grå-rutigt. Och måla trappan vit.   Denna fina bild från Sköna Hem får visa inspiration för hallen idag, även om jag tror vi kör vita väggar i vår hall. Och de där snickerierna till trappräcke vet jag kommer att passa en uppdragsgivare som hand i handsken. Lägga på minnet. Men, en sån elegant och snygg och hej-och-välkommen-hem-har-du-haft-en-bra-dag-hall! Så, välkommen hem, slå dig ned, varva av, kom in. Helgen är här :)



Bild Sköna Hem

8 kommentarer:

  1. Fin hall, verkligen! Helst ihop med dörren från förra inslaget! Bra inspiration, precis som alla dina inslag. Älskar din blogg och kollar varje dag om du uppdaterat!
    Trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria, tack vad trevligt och gulligt sagt, tack :) Kul att du kollar varje dag!!

    Trevlig helg du med,

    kram Karin

    SvaraRadera
  3. Där får jag garanterat positiv energi, helheten och varje enskild enhet fångar.
    något att drömma om. Läser alltid din blogg och lär.

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Du, jag har blivit varse en sak som jag måste fråga om. Du har ju tipsat om neutrala grå färger och jag hade tänkt välja det som väggfärg. Nu ser jag ju dock att lister och fönster ofta kommer fabriksmålade i äggskalsvitt från fabrik, funkar de ihop eller borde man gå för en varm grå? ( eller måla om listerna?)/sh

    SvaraRadera
  5. supersnygg hall - älskar golvet :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tack, ja visst är den fin :) Kul att Anonym läser alltid min blogg , och lär :)
    Sh, äggskalsvit funkar med alla grå, framför allt både de neutrala och de varmare med -Y.
    Tack Madelaine, hoppas du hade en trevlig helg du med!

    kram Karin

    SvaraRadera
  7. Åh vilken dröm, tänk att få ha en sådan hall. Ska bli kul att se bilder när det blir färdigt, hoppas att vi får göra det i alla fall ;)

    SvaraRadera
  8. Självklart Pittoreskt! :) jag ska visa när det blir något att visa :)))

    SvaraRadera