onsdag 28 augusti 2013

NU ÄR DET JUL IGEN... TRENDSPAN JULEN 2013





Säsongerna i jobbet ligger lite i otakt med verkligheten som ni säkert förstått vid det här laget. Just idag har jag letat fram jullådan på vinden för att piffa en julbild som skall med i min sektion Inred & Styla i magasinet Hus & Hems julnummer. Kändes lite tokigt att se alla mina juldekorer så prydligt flyttpackade (ja vi julade ju sist i vårt förra hem) där de ligger och väntar på vad vi ska hitta på i detta hemmet. Hur skall jag ta mig an dessa fönster och vad blir det av alla adventsljusstakar och stjärnor och julgransfotsanordningar... Ja, det är inget jag skall ge mig in på idag alls. Här. Men jag ska piffa upp ett litet litet julstilleben och fota det, och sen tror jag banne mig jag måste ut i solen igen. Ikea skickar väldigt tajmat ett julmail idag med pressbilder för årets juldekor. Och jag kan bara konstatera att det mysiga, murriga, varma med färger - gärna blått - hänger på hela vägen in i julen. Minimalism och dekoranorexia är låååååångt borta, tack och lov. Med så här vänligt varma bilder på näthinnan gör det inte jättemycket att vi går in i hösten och mysmurr :)






En äkta julgran, mullig och full lite på amerikanskt vis. Lite hemdekorsvulstens drottning Martha Stewart tjusigt. Har visat en hel uppsjö sådana granar, bland annat i detta inlägg som brukar segla upp i tio i topp listan på mest välbesökta inlägg från oktober och framåt år efter år.... Ja hörni, det var lite väl långt fram va? Jag pausar jultänket och återgår till högsommardagen som väntar därute så snart dagens jobb är gjort! Ha en bra dag, ta vara på värmen idag.



Bild IKEA press

2 kommentarer:

  1. Även en varm dag som idag när jag just vattnat rosorna känns julen ganska lockande. Speciellt med den varma allmogekänsla som den översta bilden förmedlar. Kul att du tar upp julen nu även om det känns avlägset.
    Här håller köket på att färdigställas. Vi köpte i våras ett helt annat hus än det vi funderade kring för ett år sedan. Nu har vi ett välskött originalhus från slutet 70-tal. Så det ska vi renovera pö om pö. Roligt!
    /Emm

    SvaraRadera
  2. Längtar till julen och allt som hör den till! Det är aldrig för tidigt att börja :)

    SvaraRadera