lördag 16 november 2013

LÖRDAGSGODIS I FORM AV MAXIMALISM OCH SMÄLLKARAMELLER





Hej lördag! Idag har jag hunnit kika lite på hemnet (länge sen!) och jag som har lite gråmagert hemma blir hängandes vid en smällkaramell till våning. Ombyte förnöjer. En sådan där våning som är inrett så att det andas klass och glamour, och med en maximalism och stilblandning som får en att häpna att det hänger ihop så bra. För det gör det, inrett med ett säkert öga har någon stilblandat modern konst och en funkis öppenspis med rokokomöbler och grafiska mattor om vartannat. Maximalism, eller stileklektisk. Och ganska roligt att titta på när alla andra våningar är vita vita vita. Jag är ju själv ganska sparsmakad hemma, men det är ju tråkigt att bara titta på det också på datorn jämt. Härligt att hemnet finns då :) Det blir som att besöka Alice i Underlandet en stund, och jag lämnar några av dessa spännande bilder från denna Djurgårds-våning här idag. Och med dessa smällkarameller önskar jag er en trevlig lördag!






Hela våningen ser du här.

1 kommentar: