fredag 11 juli 2014

SVAL MODERN VÅNING


Likt behovet av isglass i värmen uppstår plötsligt behovet att titta på modernare stramare stadsmiljöer. Kanske har jag redan efter en veckas semester i skärgården överdoserat mig själv på sommarstugelookbilder, lantligt, och fint blått porslin. När man är mitt uppe i det, så finner min hjärna alltid slussar ut i andra delar av hjärnan än den för tillfället tillfredsställda delen, och i den otillfredställda delen skriks det efter inspiration och input av annat slag. Nytt slag. Annan stil. I min hjärna är det ALLTID grönare i andra halvan. Så när strandens vind prasslar fint i bakgrunden och jag har kastat småsten med barnen och badat tillräckligt många gånger, bläddrar jag lite i hemnet-appen och finner vad jag söker. Denna moderna våning (animerade bilder ni som frågar efter produkterna) som säljes via Alexander White mäkleri får ge mig det jag behöver idag. I-n-s-p-i-r-a-t-i-o-n. Ljuvligt vilsamt sovrum ovan.





Och takpendlar med glasbollar i kluster har seglat upp som vår nya tids kristallampor för moderna miljöer. Ett måste i varje inredningsmagasin. Fortfarande svåra att få tag i, och ofta väldigt dyra. Men snygga på bild. Och Thonetstolarna, de moderna tuffingarna som upplever nyrenässans just nu, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Men på de över hundra år de har funnits har de hunnit med ett par vändor i rampljuset. Kaxigt svart kök och carrarastänkskiva.






Ett bra och starkt grepp för att skapa moderna miljöer, är att tänka lite utanför boxen när det kommer till belysningen. Både i matrummet, badrummet och i vardagsrummet har man i denna våning låtit sätta in moderna lampor med mycket karaktär och närvaro. Ja, det var den inspirationen. Hemnetannonsen ser du här. Nu är jag mogen för stranden igen. Hej!



Bild Alexander White mäkleri


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar