lördag 31 januari 2015

HELGENS BOSTADSSPANING GOES MINI



Hej lördag! På helgerna brukar jag ofta bostadssurfa och leta fina objekt. Just denna gång när jag letade bilder hamnade jag i detta hem ovan, och jag kunde inte låta bli att spara det här. (Vi håller nämligen på att bygga och renovera ett likadant hem här hemma.) Det är - yes håll i er - inget mindre än ett Barbiehem! Mina döttrar leker nämligen inreda-och-renovera-lekar när de leker med Barbie (hmm... undrar varför?). Men de har förkastat plastiga och fula Barbiemöbler (igen, undrar varför?). De vill ha "riktiga" möbler. Enter Maileg. Vi har funnit att danska Maileg - de med de söta kaninerna ni vet - gör finfina Riktiga Möbler men i liten storlek. Vi har redan ett par av möblerna på bilden. Alltihop stoppas in i en vanlig bokhylla med fack, och fackens väggar tapetserar vi med riktiga tapeter så att Barbie också kan bo i ett sekelskifteshus. Japp. Så är det. Idag blev det en bostadsspaning till mina älskade döttrar. Fler bilder kan ni se här.





Bild pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar