måndag 29 juni 2015

PÅ JAKT EFTER SNYGGA TAVLOR



Enough is enough. Jag har haft tomma väggar allt för länge, och jag inser att de perfekta tavlorna kommer inte att ringa på dörren i rätt mått, rätt färg, inramat med glas och inte med tunn bucklig plast etc etc. Och de sista självande dagarna innan semestern sätter igång så drar jag i små projekt som aldrig annars verkar bli av. (Och - de nya tavlorna i detta inlägg blev så bra att jag fick mersmak...) Bilden ovan - tagen av en erkänd interiörfotograf Felix Forest - är spot on så som jag vill ha det. En mycket tydlig tavla, hängd helt perfekt, på "sin plats", skapar bra fokuspunkt, samt ramar in, och adderar finfint med kontraster till rummet i övrigt. Mmm. 




Jag har faktiskt redan beställt ett print idag från den här webbutiken. Visar senare vilken det blev...




Och själva hängningen då? Ja inte alla väggar kan ha en enkel tavla som på den översta bilden. Någon vägg får nog en tavelvägg igen....




...eller så kan de placeras på sideboard om man inte vill ha spikhål i väggarna. Men 1) jag har inga sideboards som är så här långa och 2) jag vill ha tavlorna på väggen för det är så högt i tak.




Ett annat snyggt alternativ är att klä väggarna med den ständigt aktuella och klassiska Adnet mirror från Gubi. (Och de där klassiska Beni Ourain mattorna finner ni för övrigt i samma wegshop; här.) Ja, ett par dagar till med små hemmaprojekt hinner jag, sen släpper jag hemmet för ett låååångt inredningsuppehåll och tar tag i sommaren. Trevlig kväll på er :)





Bild 1-3-4 Felix Forest, Bild 2 Wallboe Interiör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar