onsdag 23 november 2016

KRANS INSPIRATION



Hej onsdag snart-adventssöndag! Det går fort undan, och det är minsann dags för att pynta hemmet så smått. Jag håller ganska hårt på traditionen och vill inte pynta för mycket i förväg, utan hänger kransarna i första adventshelgen. Jag tar hem dem på lördagen efter vår julmarknad, och de hängs i fönstret på första advent. Man skall vara noga med att inte stressa fram all juldekor, då har man bara ruttnat på det redan i mellandagarna... Jag tänkte hålla en sober, lugn, progress i år och låta dekoren komma fram pö om pö. Och tänk om jag skulle låta julklapparna ha samma lugna progress. Det är en bra plan i alla fall, frågan är om man lyckas hålla sig till den :) Här kommer mina finaste krans-bilder för i år, som vanligt håller jag mig till helgrönt, absolut dubbelsidigt om det hänger i fönstret, och sidenbanden håller jag i vitt och eventuellt i guld. Den lilla krans-storleken som ovan (bild från pinterest) älskar jag, strösslar med småkransar överallt hemma.





Halvbundna kransar är vackert. Skulle kunna tänka mig en sådan här större fin variant på fasaden. Vackert med blandade löv och ris.




En fin krans av den eleganta sorten. Stram, med bara en sorts blad hela vägen runt och som accessoar vita bär och matchande silvervitt sidenband. Väldigt elegant mot den svarta dörren.




Vita smala sidenband, tillsammans med lite slarvigt bunden krans ger en mer charmigt avslappnad look. Vackra mässingsklockor och rep. 




Den lilla kransen igen... Favoriten. Här med guldband, som också är en bra nyans tillsammans med vitt och grönt utan. Jag styr undan från rött som ni märker, det brukar ske först framåt 23e att jag kommer på att det skall fram massa rött! 




Yviga kransar i enris, två kransar på dubbeldörr. Det var några inspirationsbilder, vi ses i advent!



Bild pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar